نخستین تماس نخست‌وزیر بحرین با امیر قطر پس از دو سال-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نخستین تماس نخست‌وزیر بحرین با امیر قطر پس از دو سال

نخست‌وزیر بحرین که کشورش از دو سال پیش روابط خود با قطر را قطع کرده است، با امیر قطر تلفنی گفت‌‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 07
کد خبر: ۱۰۴۹۴
به گزارش  راهبرد معاصر  ، «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین دیشب با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تلفنی گفت‌‌وگو کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) در خبری اعلام کرد که نخست‌وزیر بحرین در تماس تلفنی با امیر قطر، حلول ماه مبارک رمضان را به وی تبریک گفت.
نخستین تماس نخست‌وزیر بحرین با امیر قطر پس از دو سال
 
این نخستین تماس تلفنی بین مقامات دو کشور از زمان قطع روابط دیپلماتیک بین دوحه و منامه است.

در همین ارتباط «محمد بن ابراهیم المطوع» وزیر امور هیأت دولت بحرین گفت که «تماس تلفنی نخست‌وزیر با امیر قطر بیانگر موضع رسمی بحرین نیست».

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین «بنا»، المطوع افزود که «تماس تلفنی بین دو طرف تأثیری بر عهد و پیمان بحرین با عربستان سعودی، امارات و مصر درباره ضرورت اجرای تعهدات قطر در چارچوب توافقنامه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و دیگر مطالبات عادلانه ندارد».

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

فارس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده